T-ONE, intelligente automatiseringssoftware

De schakel tussen uw logistieke processen

T-ONE, Toyota’s intern ontwikkelde automatiseringssoftware, wordt geïnstalleerd als een integratielaag die communiceert met de automatisch geleide voertuigen (AGV’s) en de bestaande infrastructuur, zoals magazijnbeheersystemen, goederenidentificatie en ander intern transport materieel. T-ONE heeft een moderne, dienstverlenende architectuur met API’s (Application Programming Interface) voor eenvoudige integratie in het platform.

 

De intelligente software biedt een robuuste werking en flexibiliteit voor eenvoudige opschaling van uw werkzaamheden en een snelle inbedrijfstelling. Hierdoor is T-ONE geschikt voor toepassingen met een groot aantal voertuigen. De oplossing kan voor verschillende stromen geconfigureerd worden en heeft een aanpasbare gebruikersinterface voor de operator die handmatige interactie met het AGV-systeem (de Autopilots) ondersteunt. T-ONE levert een aantal prestatiegegevens, die in de vorm van grafieken in de gebruikersinterface worden gepresenteerd.

Waar staat T-ONE voor?

Hoe T-ONE uw werkzaamheden organiseert

T-ONE vormt het hart van Toyota’s geautomatiseerde oplossingen door al uw werkzaamheden te overzien en optimaliseren. Deze intelligente automatiseringssoftware verzorgt het order- en verkeersbeheer van de Toyota AGV’s en biedt tal van functies, zoals:

Orderinitiatie

T-ONE kan orders op verschillende manieren initiëren in uw bedrijf, bijvoorbeeld via uw Warehouse Management System (WMS) het indrukken van buttons door operators op de werkplek (Toyota biedt CallMe-schermen/CallMe-buttons) of aanpasbare web-GUI's die geschikt zijn voor mobiele apparaten. Ook I/O-signalen (meestal fotocellen, PLCs) of barcodescanners (handheld, of gemonteerd op een transportbandscanners) kunnen gebruikt worden om een order te initiëren.

Opgeven van een bestemming

De bestemming van een order gebeurt dynamisch nadat de ID is gescand bij het ophalen. Met de automatiseringssoftware van Toyota kunt u via de tabellenfunctie ook een bestemming selecteren op basis van een gescande waarde, een I/0-signaal of een andere waarde. Deze toewijzing kan door de operator worden geregeld en kan bijvoorbeeld 's morgens anders zijn dan 's middags.

Transportbeheer

T-ONE beheert de volgorde waarin de orders worden uitgevoerd: het WMS of T-ONE kan verschillende prioriteiten afhandelen, maar u kunt ook een FIFO-concept (first-in first-out) toepassen. Een order kan worden ingesteld om één transport af te handelen, maar ook om een vol kanaal of een hele zone leeg te maken. Een order kan uitgevoerd worden volgens diverse vooraf ingestelde stromen:

  • als A-naar-B transport tussen 2 stations
  • als lus met een aantal haltes op de route ten behoeve van de aanvulling/ophaling
  • als wegzettransport met meer dan één voertuig om voor elke taak het meest geschikte type voertuig gebruiken

Meer over onze geautomatiseerde magazijntrucks >>

Weergave van gegevens

T-ONE levert een aantal prestatiegegevens, die in de vorm van grafieken in de gebruikersinterface worden gepresenteerd om de prestaties van het systeem weer te geven:

  • Transportoverzicht: huidige of recente transporten inclusief ophaalstation, bestemming en lading.

  •  

    Metriek: historische transportgegevens van de laatste 30 dagen.

Gebruikers- en veiligheidsbeheer

T-ONE biedt gebruikersbeheer om een veilige omgang met het AGV-systeem te ondersteunen:

  • De sitebeheerder kan gebruikers aanmaken en het juiste machtigingsniveau toekennen
  • Authenticatie van individuele gebruikers om toegang te bieden en de juiste informatie en controles voor iedere gebruiker weer te geven
  • Auditsporen met informatie over inlog- en gebruikersactiviteiten
  • SSL/TLS-versleuteling volgens industrienorm van alle verkeer tussen browsers en de T-ONE-server om te voorkomen dat verkeer onderschept of toegevoegd wordt

Hoe we onze projecten beheren >>

Systeemintegratie

Toyota’s automatiseringssoftware kan geïntegreerd worden met systemen in uw bedrijf, zoals:

  • WMS (REST-interface)

  •  

    OPC DA (True/False-signalen, bijv. PLC's, transportbanden, robotcellen, deuren, brandalarm)

  •  

    OPC UA (PLC's, transportbanden, robotcellen, deuren, brandalarm)

Batterijbeheer

De AGV's kunnen uitgerust worden met loodzuur- of lithium-ion-batterijen. Lithium-ion-batterijen maken geautomatiseerd en gelegenheidsladen mogelijk.

Met de batterijbeheerfunctie kun u regels opstellen voor het moment waarop voertuigen in het systeem opgeladen moeten worden. Het optimale laadschema is afhankelijk van factoren als de magazijnindeling, de vereiste doorvoercapaciteit, de voertuigvloot en het type batterij. De Autopilots  ondersteunen noodladen, gelegenheidsladen en gepland laden.

 

Terug naar pagina over geautomatiseerde oplossingen >>

Contact opnemen

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Wis alles