Geautomatiseerd transport over lange afstanden of milkrun

Toyota biedt geautomatiseerde trekkers, Autopilots, om pallettreinen te vervoeren:

Geautomatiseerde trekker TAE500

  • laadvermogen van maximaal 5,0 t
  • maximaal 4 lastdragers
  • voor aanvulling/milkrun

(Heavy-duty) Lastdrager

  • hele pallets
  • halve pallets
  • maximaal 600 kg/1200 kg (heavy-duty)

Platformlastdrager

  • Verschillende lasten, zoals (rol)containers
  • maximaal 600 kg

Portaallastdrager

  • dolly’s voor hele pallets
  • laden en lossen aan beide zijden
  • maximaal 1200 kg

De Autopilots in actie

Efficiënte milkrun

Omdat ze meer pallets in één keer vervoeren en een veilige, vorkloze intralogistiek mogelijk maken in drukke zones, zoals montagelijnen, zijn getrokken lastdragers heel efficiënt om de productie aan te vullen. Afhankelijk van uw behoeften kan de Autopilot-trekker geprogrammeerd worden om met één of meer treinen in één lus of juist met een aantal treinen in meerdere lussen te rijden om de just-in-time levering van goederen te ondersteunen. Met behulp van de teach-in methode worden de AGV’s handmatig bestuurd om ze de lussen te leren, zodat de wagentjes op de juiste manier volgen.

Verschillende lastdragers

De geautomatiseerde trekkers kunnen aan verschillende lastdragers van Toyota gekoppeld worden. Op basis van het soort lading, het gewicht en de laad- en loswerkzaamheden kunt u de juiste lastdrager kiezen.

Precieze navigatie

De Autopilots van Toyota ondersteunen twee uiterst nauwkeurige en adaptieve navigatietechnologieën (natuurlijke en reflectornavigatie), die ook als dubbel systeem gecombineerd kunnen worden. Bij reflectornavigatie kan de scanner op de geautomatiseerde truck zijn positie bepalen op basis van zijn afstand tot de reflectors die in het magazijn zijn geïnstalleerd.

Natuurlijke navigatie

Voor de meeste geautomatiseerde trekkeroplossingen kan natuurlijke navigatie gebruikt worden. Natuurlijke navigatie is een methode waarmee geautomatiseerde trucks hun weg kunnen vinden aan de hand van de omgeving. Deze navigatiemethode gebruikt duidelijke herkennings- of oriëntatiepunten in het magazijn, zoals muren, stellingen en vaste voorwerpen, om de locatie van de truck te berekenen. Natuurlijke navigatie is een goedkoper alternatief als de omgeving in uw magazijn vrij constant blijft. De truck kan de bestaande omgeving gebruiken om zonder extra apparatuur, zoals reflectors, zijn weg te vinden. Hierdoor worden bijkomende kosten vermeden en hoeft geen extra apparatuur geïnstalleerd te worden.  

Slim opladen

De Autopilots kunnen uitgerust worden met lithium-ion-batterijen die tot 30% energiezuiniger zijn en tegelijkertijd de CO2-uitstoot verminderen. Tussen twee taken in kunnen de trucks zichzelf snel automatisch opladen zonder dat personeel of oplaadruimtes noodzakelijk zijn. Het proces is dus volledig geautomatiseerd.

 

Investeringsrendement

Automatisering optimaliseert de goederenstroom, terwijl schade, tijdverlies en kosten zo veel mogelijk worden beperkt. Werknemers komen beschikbaar om complexere taken te verrichten in plaats van repetitieve processen. Geautomatiseerde pallethandeling vergt ook minder onderhoud en energie en draagt bij aan de productiviteit en veiligheid, waardoor de investering doorgaans binnen twee jaar wordt terugverdiend.

Meer over stapsgewijze automatisering >>

 

Terug naar pagina over geautomatiseerde oplossingen >>

Contact opnemen

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Wis alles