We gebruiken cookies om de werking van onze site te verbeteren voor de gebruiker. OK

De nieuwe editie van de Toyota Logistic Design Competition daagt studenten uit om het e-commerce aspect van logistiek radicaal te veranderen

‘Package Delivery. Join the revolution’ is dit jaar het thema van de Toyota Logistic Design Competition (TLDC 2018). Toyota Material Handling Europe is op zoek naar vooruitstrevende Europese ontwerpers om de logistieke uitdaging van pakketbezorging in de toekomst aan te gaan.

Ieder jaar organiseert Toyota een Logistic Design Competition waarbij studenten worden uitgedaagd om na te denken over de logistieke uitdagingen die de toekomst te bieden heeft. Het thema van de Logistic Design Competition van dit jaar is ‘’Package Delivery, Join the revolution’’. Toyota Material Handling Europe is op zoek naar innovatieve vooruitstrevende designers die aan de slag gaan met de logistiek uitdaging op het gebied van pakketbezorging.

 

De ontwerpwedstrijd van dit jaar speelt in op de trend dat klanten niet alleen online research verrichten en beslissingen nemen maar ook steeds vaker online producten aanschaffen. Nu e-commerce de norm begint te worden, is een snelle levertijd een belangrijke prioriteit geworden. Helaas is het door omstandigheden als verkeer niet altijd mogelijk om aan deze snelle levertijden te kunnen voldoen.

 

Toyota daagt ontwerpstudenten nu uit om de traditionele manier van logistiek los te laten en een snelle, duurzame en revolutionaire oplossing te bedenken die een directe bezorging mogelijk maakt en de laatste kilometers tot de klant optimaliseert. De deelnemers worden aangemoedigd om toekomstgericht te denken en rekening te houden met trends in de logistieke sector, maar ook zeker rekening houden met de filosofie en geschiedenis van Toyota.

 

‘’Toen we vier jaar geleden met de Toyota Logistic Design Competion (TLDC) begonnen hadden we niet verwacht dat Europese ontwerpstudenten en pas afgestudeerden zoveel interesse voor het initiatief zouden tonen. Momenteel zijn er drie deelnemers van vorige edities werkzaam binnen het Design Center van Toyota: een dialoog aangaan met jonge innovatieve ontwerpers is onze manier om open te staan voor een wereld vol innovaties en nieuwe ideeën’’ aldus Magnus Oliviera Andersson, Head of Design van Toyota Material Handling Europe.

 

De wedstrijd is vanaf nu geopend en de sluitingsdatum voor het indienen van inzendingen is 22 oktober 2017. Alle Europese ontwerpstudenten en pas afgestudeerden (2017) worden uitgenodigd om deel te nemen. Deelnemers maken kans op een geldprijs (waaronder een hoofdprijs van € 5.000 en een First People’s Award), daarnaast zullen de winnende ontwerpen op de vakbeurs CeMAT 2018 in Hannover tentoon worden gesteld. Deelnemers kunnen meer informatie vinden en zich inschrijven voor de wedstrijd via Toyota Logistic Design Competition page.

Toyota Logistic Design Competition is onderdeel van het Toyota Logiconomi programma. Logiconomi is het woord dat gebruikt wordt door Toyota Material Handling om de denkwijze - met als doel lean processen te creëren het elimineren van verspillingen, maximaliseren van de efficientie en kosten verlaging te omschrijven.

Naar de competitie website

Ook interessant

Innovatie en technologie

Smart Logistics en Logiconomi bieden u vandaag oplossingen en tonen onze visie voor de toekomst.

Lees meer >

Lachende mensen op kantoor

Kom bij het team

Ben jij gemotiveerd om het beste uit je carrière te halen? 

Lees meer >

Hand sketching a truck

Toyota Design Center

In het Toyota Design Center ontwikkelen we ruwe ideeën tot magazijn- en heftrucks.

Lees meer >

Toyota Production system

Toyota Productie systeem

Het Toyota Productie Systeem (TPS) is een lean manufacturing systeem waarin teamleden duidelijk afgelijnde verantwoordelijkheden hebben.

Lees meer >