De nieuwe Traigo80 2-3,5 ton
Met lithium-ion maakt Traigo80 snel en eenvoudig opladen mogelijk. U hoeft de batterij niet te verwisselen terwijl de prestaties tijdens de dienst hoog blijven.
Zelfs met de kleinste batterij en oplader is een volledige dienst van 8 uur mogelijk. Laad de Traigo80 twee keer 15 minuten op tijdens de belangrijkste werktijden en sluit hem gedurende 45 minuten aan tijdens de lunchpauze halverwege de dienst.
Met goede laaddisciplines kunnen heftrucks met zelfs het kleinste energiepakket de klok rond werken. Traigo80 wordt geleverd met 2 energy packs, passend bij uw werkzaamheden.
De Traigo80 is ook geschikt voor waterstof en natuurlijk verkrijgbaar met een traditionele loodzuur batterij met eenvoudige deuropening voor het verwisselen van de batterij.
Het optioneel geïntegreerde kleuren touchscreen biedt de bestuurder een geweldige intuïtieve interface die belangrijke informatie laat zien over hoe de efficiëntie en productiviteit kan worden verhoogd wanneer met de Traigo80 wordt gewerkt.
De armsteun biedt de keuze uit verschillende mogelijkheden voor het hanteren van de lading: minihendels, multifunctionele hendels of multifunctionele joystick, wat het beste bij uw behoeften past.
Het volledig zwevende bestuurderscompartiment biedt optimaal comfort voor bestuurders met minder trillingen en lawaai voor productieve werkzaamheden.
Een ruime open of gesloten cabine met verstelbare stoelen ondersteunt de bestuurder tijdens de hele dienst.
Het basismodel biedt een grote stabiliteit en restcapaciteit, en biedt de vorkheftruckbestuurder een ruime en ergonomische werkomgeving.
Dankzij zijn kortere afmetingen navigeert de compacte vorkheftruck Traigo80 beter in smallere ruimtes zoals gangpaden.
Traigo80 is verkrijgbaar met een lastzwaartepunt van 600 mm, ideaal voor het hanteren van grotere lasten.
De creatie van unieke bestuurdersprofielen met PIN-code in het I_Site portaal zorgt ervoor dat alleen opgeleide en bevoegde bestuurders toegang hebben en uw trucks kunnen bedienen. Of u kunt gebruik maken van Smart Access kaarten, geïntegreerd in de bestuurdersinterface.
De pre-operational check is een slimme I_Site-functie die is opgenomen in de BT Reflex-driverinterface om ervoor te zorgen dat uw chauffeurs vóór elke shift een geautomatiseerde controle uitvoeren. Dit verhoogt de betrouwbaarheid en veiligheid.
I_Site controleert hoe en wanneer uw li-ion batterijen worden gebruikt, waardoor het gemakkelijk wordt periodes te vinden om uw heftruck tussentijds op te laden. I_Site ondersteunt ook loodzuur batterijen door gebruikers in staat te stellen hun batterijen op de best mogelijke manier te onderhouden. Het werd ontworpen om het energieverbruik en de kosten te doen dalen.
Schoksensoren op de BT Reflex geven informatie over botsingen. Inzichten via I-Site vlootmanagement over het incident en de bestuurder kunnen helpen om schade aan uw connected smart trucks en infrastructuur te voorkomen. Dit zorgt voor een veiligere en meer kostenefficiënte werking.
Alle Traigo80 elektrische trucks zijn standaard uitgerust met Toyota's unieke System of Active Stability (SAS), dat een uitstekende stabiliteit van de vorkheftruck garandeert door de bestuurder en de lading te beschermen tijdens het rijden, draaien en heffen. SAS biedt geavanceerde technologie die de veiligheid verhoogt en de productiviteit verbetert.
Bekijk hieronder de presentatie van onze expert over de Traigo80 2-3,5 ton.
Ontworpen en gebouwd met kracht en duurzaamheid voor de zwaarste omstandigheden.
Een complete reeks energieoplossingen, allen met een laag energieverbruik.
Een geweldige bestuurderservaring door een volledig zwevend bestuurderscompartiment.
Door de inzichten uit connectiviteit met de krachtige Traigo80 te combineren, kunt u energie en geld besparen.
De Traigo80 4-5 ton
Dankzij zijn ongeëvenaarde stabiliteit is deze serie ideaal voor het hanteren van intensieve toepassingen en (meerdere) zware lasten, zowel binnen als buiten.
Een volledig verstelbare zitting en stuurkolom en veel beenruimte zijn erop gericht om elke bestuurderservaring optimaal ergonomisch te maken.
Deze krachtige Traigo80-serie voldoet aan de behoeften van de incidentele of veelvuldige gebruiker en is essentieel voor vlootactiviteiten en intensieve toepassingen.
De goede zichtbaarheid rondom biedt een uitstekend zicht op de lading en de omgeving waardoor een veilige werkomgeving ontstaat.
Elektrische vorkheftrucks zijn stiller dan hun tegenhangers met verbrandingsmotor en ze hebben een schone uitstoot. Dankzij hun lage onderhoudsbehoefte hebben ze een lage total cost of ownership en bieden ze een uitstekende ergonomie. Elektrische heftrucks hebben ook een laag zwaartepunt, waardoor wij u een breed scala aan lastcapaciteiten kunnen bieden voor lichte tot zware toepassingen.
Elektrische vorkheftrucks zijn zeer veelzijdig en kunnen worden gebruikt in een breed scala van toepassingen, zowel binnen als buiten. Dus of uw bedrijf zich nu bezighoudt met productie, opslag, distributie, drank, detailhandel, of iets anders: u kunt elektrisch gaan werken.
Ja, de elektrische vorkheftrucks zijn gemaakt om zowel binnen als buiten te werken en kunnen worden uitgerust met verschillende soorten cabines en extra beschermingen om aan de omstandigheden buiten te voldoen. Deze cabines bieden extra bescherming tegen alle weersomstandigheden: warm, koud, regen, etc.
Onze elektrische vorkheftrucks hebben loodzuur- of lithium-ion batterijen, afhankelijk van uw behoeften. Ze zijn ook verkrijgbaar met waterstof als alternatieve energiebron.
Lithium-ion batterijen hebben veel voordelen. Ze hebben een langere levensduur dan loodzuuraccu's en zijn 30% energiezuiniger. Met li-ion kunt u uw truck op ieder moment opladen en het gaat gemakkelijk en snel. Het is een schone technologie waarvoor geen aparte laadruimte nodig is. Er zijn 3 soorten intelligente li-ion energy packs beschikbaar voor de Toyota elektrische vorkheftrucks, passend bij uw toepassingen en laadgewoonten.
Een lithium-ion batterij gaat gemiddeld tot 5.000 ladingen mee, terwijl een loodzuur batterij ongeveer 1.500 keer kan worden opgeladen.
De nieuwe Traigo80 2-3,5 ton met de kleinste batterij en lader kan een volledige dienst van 8 uur draaien met een benuttingsgraad van 80%. Met slechts twee laadpauzes van 15 minuten tijdens de belangrijkste werktijden en een extra laadpauze van 45 minuten tijdens de lunchpauze halverwege de dienst.
Laadtijden en patronen zijn afhankelijk van uw batterijoplossing en operationele eisen. Loodzuur batterijen moeten worden opgeladen als het batterjiniveau is gedaald tot 20%, dit verlengt de levensduur van de accu tot vijf jaar of meer. Lithium-ion batterijen zijn flexibeler. Hun levensduur wordt niet beïnvloed door de oplaadfrequentie. Bij li-ion wordt tussentijds laden zelfs aangemoedigd om de activiteiten van uw magazijn in stand te houden.
Als u streeft naar een optimaal evenwicht tussen operationele taken en tussentijds laden, is een lithium-ion batterij zowel vanuit duurzaam als financieel oogpunt de kosten waard.
De initiële aankoopprijs van vorkheftrucks met verbrandingsmotor is lager dan die van elektrische vorkheftrucks. Deze laatste zijn op lange termijn echter rendabeler, omdat ze minder bewegende onderdelen hebben en minder onderhoud nodig hebben. Bovendien zijn de oplaadkosten ook veel lager dan de kosten voor het tanken (gas of diesel).