Regelmatig pallets opslaan in smalle magazijnen of goederenen lossen van vrachtwagens? Dankzij het compacte ontwerp is dit voor de nieuwe Traigo24 geen probleem.
De Traigo24 mag dan wel compact zijn, toch heeft de truck een ruime bestuurderscabine met voldoende beenruimte, een verstelbaar stuur en een goede zichtbaarheid op de last.
Het nieuwe design met verlaagd dashoard zorgt ervoor dat het zicht niet belemmerd wordt. Alle belangrijke functies zijn terug te vinden op het display dat binnen handbereik is.
Dankzij de Lithium-ion batterijen kan de Traigo24 snel en eenvoudig worden opgeladen. Voorkom batterijvervanging en zorg ervoor dat uw truck tijdens de hele dienst goed blijft presteren.
Dankzij zijn compactheid en grote wendbaarheid is de Traigo24 de perfecte truck voor een breed scala aan eenvoudige toepassingen.
Incidenteel laden en lossen van vrachtwagens? De Traigo24 got you covered! Ook het optionele lage beschermdak met slechts 1980 mm hoogte maakt het mogelijk om te bewegen in lage ruimtes, zoals containers.
Ook in productiebedrijven kan de Traigo24 uw activiteiten, zoals de aanvoer van goederen naar productielijnen, ondersteunen. Uw bestuurders zullen weg zijn van deze eenvoudig te besturen en te manoeuvreren heftruck.
Alle elektrische heftrucks zijn standaard uitgerust met Toyota’s unieke System of Active Stability (SAS), dat een uitstekende heftruckstabiliteit garandeert door de operator en last te beschermen tijdens het rijden, draaien en heffen. SAS biedt geavanceerde technologie om de veiligheid en productiviteit te verhogen.
De creatie van unieke bestuurdersprofielen met PIN-code in het I_Site portaal zorgt ervoor dat alleen opgeleide en bevoegde bestuurders toegang hebben en uw trucks kunnen bedienen. Of u kunt gebruik maken van Smart Access kaarten, geïntegreerd in de bestuurdersinterface.
De pre-operational check is een slimme I_Site-functie die is opgenomen in de BT Reflex-driverinterface om ervoor te zorgen dat uw chauffeurs vóór elke shift een geautomatiseerde controle uitvoeren. Dit verhoogt de betrouwbaarheid en veiligheid.
Deze I_Site functie maakt het mogelijk om via de nieuwe bestuurdersinterface eenvoudig berichten van en naar de truck te sturen. De bestuurder kan bijvoorbeeld een bericht sturen in het geval van een probleem. Een servicemonteur kan een bericht naar de bestuurder sturen om het probleem te achterhalen.
Schoksensoren op de BT Reflex geven informatie over botsingen. Inzichten via I-Site vlootmanagement over het incident en de bestuurder kunnen helpen om schade aan uw connected smart trucks en infrastructuur te voorkomen. Dit zorgt voor een veiligere en meer kostenefficiënte werking.
Elektrische vorkheftrucks zijn stiller dan hun tegenhangers met verbrandingsmotor en ze hebben een schone uitstoot. Dankzij hun lage onderhoudsbehoefte hebben ze een lage total cost of ownership en bieden ze een uitstekende ergonomie. Elektrische heftrucks hebben ook een laag zwaartepunt, waardoor wij u een breed scala aan lastcapaciteiten kunnen bieden voor lichte tot zware toepassingen.
Elektrische vorkheftrucks zijn zeer veelzijdig en kunnen worden gebruikt in een breed scala van toepassingen, zowel binnen als buiten. Dus of uw bedrijf zich nu bezighoudt met productie, opslag, distributie, drank, detailhandel, of iets anders: u kunt elektrisch gaan werken.
Ja, de elektrische vorkheftrucks zijn gemaakt om zowel binnen als buiten te werken en kunnen worden uitgerust met verschillende soorten cabines en extra beschermingen om aan de omstandigheden buiten te voldoen. Deze cabines bieden extra bescherming tegen alle weersomstandigheden: warm, koud, regen, etc.
Onze elektrische vorkheftrucks hebben loodzuur- of lithium-ion batterijen, afhankelijk van uw behoeften. Ze zijn ook verkrijgbaar met waterstof als alternatieve energiebron.
Lithium-ion batterijen hebben veel voordelen. Ze hebben een langere levensduur dan loodzuuraccu's en zijn 30% energiezuiniger. Met li-ion kunt u uw truck op ieder moment opladen en het gaat gemakkelijk en snel. Het is een schone technologie waarvoor geen aparte laadruimte nodig is. Er zijn 3 soorten intelligente li-ion energy packs beschikbaar voor de Toyota elektrische vorkheftrucks, passend bij uw toepassingen en laadgewoonten.
Een lithium-ion batterij gaat gemiddeld tot 5.000 ladingen mee, terwijl een loodzuur batterij ongeveer 1.500 keer kan worden opgeladen.
De nieuwe Traigo80 2-3,5 ton met de kleinste batterij en lader kan een volledige dienst van 8 uur draaien met een benuttingsgraad van 80%. Met slechts twee laadpauzes van 15 minuten tijdens de belangrijkste werktijden en een extra laadpauze van 45 minuten tijdens de lunchpauze halverwege de dienst.
Laadtijden en patronen zijn afhankelijk van uw batterijoplossing en operationele eisen. Loodzuur batterijen moeten worden opgeladen als het batterjiniveau is gedaald tot 20%, dit verlengt de levensduur van de accu tot vijf jaar of meer. Lithium-ion batterijen zijn flexibeler. Hun levensduur wordt niet beïnvloed door de oplaadfrequentie. Bij li-ion wordt tussentijds laden zelfs aangemoedigd om de activiteiten van uw magazijn in stand te houden.
Als u streeft naar een optimaal evenwicht tussen operationele taken en tussentijds laden, is een lithium-ion batterij zowel vanuit duurzaam als financieel oogpunt de kosten waard.
De initiële aankoopprijs van vorkheftrucks met verbrandingsmotor is lager dan die van elektrische vorkheftrucks. Deze laatste zijn op lange termijn echter rendabeler, omdat ze minder bewegende onderdelen hebben en minder onderhoud nodig hebben. Bovendien zijn de oplaadkosten ook veel lager dan de kosten voor het tanken (gas of diesel).