Toyota Logistic design competition 2022 logotype

Toyota Logistic Design Competition 2022 is op zoek naar inspirerende oplossingen voor stedelijke micrologistiek

Elke twee jaar organiseren we de Toyota Logistic Design Competition. Deze editie werken we ook samen met Toyota Europe Design Development (verantwoordelijk voor de automerken Toyota en Lexus). Vanaf 15 april 2021 is de competitie wereldwijd geopend voor designstudenten. De uitdaging waar we innovatieve oplossingen voor zoeken is: kortere toeleveringsketens, grotere precisie, meer flexibiliteit en minder impact op het milieu in steden.

Meer dan de helft van de wereldbevolking leeft in stedelijke gebieden. In Europa is dit aandeel meer dan tachtig procent. Al deze mensen voorzien van de dingen die ze nodig hebben, is een enorme onderneming. Alleen al in de regio Parijs worden wekelijks zo'n 4,3 miljoen leveringen gedaan.

Steden raken steeds meer verstopt en vervuilende voertuigen worden steeds vaker uit de binnenstad verbannen. Voor de 2022 Toyota Logistic Design Competition is de uitdaging voor de studenten om zich te verdiepen in de enorme problemen van de stedelijke micrologistiek en manieren te bedenken om de toenemende problemen aan te pakken en de efficiëntie te verbeteren.

"We begonnen met slechts 132 inschrijvingen tijdens onze eerste ontwerpwedstrijd in 2014, maar dat is de laatste keer uitgegroeid tot bijna 2.500 inschrijvingen", zegt Magnus Oliveira Andersson, Head of Design bij Toyota Material Handling Europe. "Ik ben zeer verheugd over de samenwerking met onze ontwerpcollega's van Toyota Europe Design.

"Wij zijn verheugd dat wij deze keer ook betrokken zijn bij de ontwikkeling van de competitie. "zegt Laurent Bouzige, Chief Designer Strategy & Mobility van Toyota Europe Design Development. "Voor deze editie wilden we de zuilen doorbreken die de auto- en logistieke wereld maar al te vaak van elkaar scheiden, om de mobiliteit van goederen, diensten en mensen op een holistische en systematische manier te heroverwegen en ter discussie te stellen.

De wedstrijd is vanaf 15 april 2021 geopend en verwelkomt alle inzendingen die Toyota’s geschiedenis en het merk weerspiegelen. De deadline voor inzendingen is 19 oktober 2021. Waarna een panel van professionals op het gebied van design en innovatie binnen de Toyota Group de inzendingen zal beoordelen en de finalisten zal bepalen.

Eind november geeft de jury feedback aan alle finalisten en krijgen zij de kans om hun voorstellen te bewerken voor de eindpresentatie aan de jury. Specialisten en experts uit de sector nemen de uiteindelijke beslissing en selecteren de winnaars van de wedstrijd.

De winnaars ontvangen een geldprijs en krijgen de kans om te solliciteren naar een betaalde stage van zes maanden bij het Europe Design Development van Toyota Material Handling Europe.

Meer informatie: https://tldc.toyota-forklifts.eu/

Contact

Neem voor meer informatie contact op met:

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Wis alles