Hoe loopt een magazijn inrichting traject bij Toyota Material Handling?

Bij Toyota Material Handling staan uw specifieke wensen altijd bovenaan. Als klant maakt u zelf de keuze uit ons complete aanbod oplossingen voor uw magazijn ruimte. Ontdek hoe een magazijn inrichting traject bij ons wordt opgepakt. Houd er rekening mee dat ieder traject anders kan verlopen.

Contact vanuit de afdeling Racking Solutions

Wanneer een vraagstuk met betrekking tot het inrichten van een magazijn ruimte bij ons bekend is, wordt vanuit de afdeling Racking Solutions contact opgenomen met de klant. Dit contactmoment vindt over het algemeen telefonisch plaats en is bedoeld om nadere informatie op te halen. Wat vindt de klant belangrijk en waar dient op te worden gelet bij het opstellen van een eerste concept. Tijdens dit contactmoment wordt ook het vervolgtraject besproken.

Opstellen van de concept versie ‘’praat plaatje’’

Tijdens het eerdere contactmoment is de nodige informatie opgedaan om een gedegen eerste concept op te stellen. Het eerste concept bestaat uit een grove schets die in grote lijnen het idee van de oplossing weergeeft.

Eerste concept bespreken bij de klant

Over het algemeen vindt deze afspraak plaats op locatie bij de klant. Er wordt gekeken naar lopende processen en activiteiten, zodat deze informatie meegenomen kan worden in het vervolgtraject. Naast het zicht krijgen op de eerdergenoemde zaken, wordt deze afspraak ingepland om het concept te bespreken. Op basis van het eerste concept en de voorgaande stappen, wordt in samenspraak bepaald of het plan verder uitgewerkt wordt.

Een gedetailleerde tekening en offerte opstellen

De besproken informatie en eventuele aanpassingen worden verwerkt in een gedetailleerde tekening. Daarnaast wordt een passende offerte uitgewerkt. Veiligheid in magazijnen is vrijwel onmisbaar, daarom worden in deze fase ook de veiligheidsopties meegenomen. Denk hierbij aan het gebruik van bolspiegels en stelling protectors.

Een gedetailleerde tekening en offerte opstellen

De besproken informatie en eventuele aanpassingen worden verwerkt in een gedetailleerde tekening. Daarnaast wordt een passende offerte uitgewerkt. Veiligheid in magazijnen is vrijwel onmisbaar, daarom worden in deze fase ook de veiligheidsopties meegenomen. Denk hierbij aan het gebruik van bolspiegels en stelling protectors.

Vervolgafspraak naar aanleiding van de tekening en offerte

Tijdens deze vervolgafspraak worden de gedetailleerde tekening en offerte besproken. Voldoet alles aan de verwachtingen van de klant, of dienen er nog aanpassingen te worden gedaan? 

Opdrachtbevestiging

Na akkoord van de klant, worden de uitvoerende zaken in samenspraak afgestemd. Na afstemming van de uitvoerende zaken zal een planning worden gemaakt voor de verschillende fases van het traject.

Tijdens een lopende operatie is het in de uitvoeringsfase van belang om stilstand tot een minimum te beperken, vanuit Toyota wordt er dan ook alles aan gedaan om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Meer informatie over een magazijn inrichting traject bij Toyota Material Handling? Neem dan contact op via onderstaande button.

Neem contact op

Ook interessant

BT Optio orderpickers

Ons productassortiment

Bekijk ons volledige assortiment vorkheftrucks, inclusief reachtrucks en orderverzamelaars.

Lees meer >

Een autopilot die horizontaal transporteert

Geautomatiseerde trucks

De automatisering van de processen voor materiaaltransport levert voordelen op voor veel bedrijven. 

Lees meer >

Ontdek ons kennisplatform

Voor al uw vragen rondom material handling kunt u terecht op ons kennisplatform. Ontdek handige informatie over efficiënt werken, een veilig werkklimaat en de laatste trends & ontwikkelingen.

Lees meer >

Magazijnstellingen

Onze stellingen helpen u om uw business te optimaliseren door onder meer kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen. 

Lees meer >

Wis alles