Als bedrijf willen we de beste werkomgeving voor al onze werknemers.
Onze aanpak
We minimaliseren risico's door de hoofdoorzaak van potentiële problemen te analyseren en proactief tegenmaatregelen te implementeren.
Dit is in lijn met de veiligheidsvisie van TICO (Toyota Industries Corporation): "Elke medewerker in de Toyota Industries Group draagt, geleid door de geest van ons bedrijfscredo, bij aan het creëren van een bedrijfscultuur die de hoogste prioriteit geeft aan het handhaven van veiligheid op alle gebieden en zich richt op wederzijdse hoffelijkheid met als doel het opbouwen van een inclusieve werkplek waar medewerkers elke dag met een gevoel van geluk en trots naar hun werk komen."
Meer over onze duurzaamheidsaanpak
"Gezondheid, veiligheid en welzijn van onze werknemers is voor ons de meest belangrijke prioriteit en een absolute voorwaarde voor duurzaam zakelijk succes. Zelfs nu digitale technologie steeds belangrijker wordt, blijven mensen centraal staan in ons bedrijf."
Ernesto Dominguez
President & CEO
De EU OSHA-campagnes voor een gezonde werkplek lopen al sinds 2000 en Toyota zet zich in sinds 2010. Door onze voortdurende samenwerking streven we naar een veilige, gezonde en productieve werkomgeving voor zowel werknemers als klanten. Effectief risicobeheer op de werkplek komt iedereen ten goede. Het is goed voor de werknemers, de maatschappij en het bedrijf.
Campagne 2023-2025: Veilig en gezond werken in het digitale tijdperk
De campagne 2023-25 - Veilig en gezond werken in het digitale tijdperk - wil mensen bewuster maken van de impact van nieuwe digitale technologieën op werkplekken en hun werknemers. Digitale transformatie biedt meer mogelijkheden, maar brengt ook grote uitdagingen en risico's met zich mee op het gebied van gezondheid en veiligheid.
Er moet vanaf het ontwerp rekening worden gehouden met de impact, maar het is van vitaal belang om de digitale geletterdheid van werknemers te vergroten. We zetten ons in om de ontwikkeling van vaardigheden voor onze werknemers op het gebied van digitale toepassingen te ondersteunen. Het is belangrijk om mensen centraal te stellen op de digitale werkplek.
Toyota Material Handling trad in 2013 toe tot de stuurgroep van het EU-OSHA-benchmarkinginitiatief en wisselde best practices uit met andere EU-OSHA-partners die een goed inzicht hebben in de veiligheid van werknemers en klanten. Daarnaast hebben zij en een nauwkeurig beeld van de factoren die bepalen hoe en wanneer ongelukken gebeuren.
We namen deel aan de volgende campagnes:
2020-2022 Gezonde werkplekken: Verlicht de last
2018-2019 Gezonde werkplekken: Beheer gevaarlijke stoffen
2016-2017 Gezonde werkplek voor alle leeftijden
2014-2015 Gezonde werkplekken: Stress beheersen
2012-2013 Samen sterk voor risicopreventie
2010-2011 Veilig onderhoud