‘"Quality in everything we do" also means helping customers to protect the health and safety of their people.’
Per Fyrenius
Senior Vice President Corporate Development
Een op de tien ernstige verwondingen in de Europese industrie gebeurt met intern transport volgens het meest recente Eurostat-onderzoek naar Europese arbeidsongevallen. Belangrijk is dat 80% van de ongevallen wordt veroorzaakt door onveilig gedrag. Wij willen onze klanten, die zich richten op het creëren van een veiligheidscultuur, ondersteunen met producten en oplossingen die hen helpen aanzienlijke vooruitgang te boeken.
Dit kan worden vermeden dankzij de operator training, waarvoor we binnen Europa momenteel 91 trainingsfaciliteiten en 136 instructeurs in beschikbaar hebben.
1. Leiderschap
2. Apparatuur
3. Processen
4. Mens
We zien de waarde in van een goed ontwerp bij het creëren van een duurzamere wereld. In de afgelopen 10 jaar hebben we Europees meer dan 20 designprijzen mogen ontvangen, mede dankzij onze inzet voor kwaliteit en ergonomie. Tweejaarlijks organiseert Toyota Material Handling Europe een ontwerpwedstrijd met duizenden deelnemers wereldwijd.
Onze kwaliteitsorganisatie richt zich op kwaliteitsverbetering vanuit het perspectief van de klant en de levenscyclus. Uitstekende kwaliteit door proactieve methoden en 'het voortdurend leveren van aantrekkelijke producten die anticiperen op de behoeften van de klant', zijn de belangrijkste ingrediënten van onze nieuwe Europese kwaliteitsstrategie.
Lees meer in het duurzaamheidsrapport >>
Sinds 2015 evalueren we dagelijks onze dienstverlening, ondersteund door het Net Promoter System (NPS) in ons onderzoek naar de kwaliteit van onze klanten. Meer dan 100.000 klantantwoorden uit 20 Europese markten hebben waardevolle informatie opgeleverd om onze verhuur, verkoop en service te verbeteren. Via de dagelijkse metingen zien we dat de corrigerende maatregelen die we nemen, een verschil maken voor onze klanten. De Europese klanttevredenheidsindex, de Net Promotor Score, haalt momenteel een score van 61.
Wij werken nauw samen met al onze leveranciers om ervoor te zorgen dat zij zich houden aan onze kwaliteits-, sociale en milieucriteria. Wij willen een positieve impact hebben op meer dan 300 leveranciers, de risico's voor onze eigen activiteiten beperken en verdere waarde creëren voor onze klanten. In overeenstemming met onze gedragscode willen wij op een eerlijke en integere manier zaken doen en de meest gerespecteerde en vertrouwde partner voor intern transport in Europa worden.
In 2022 nodigen wij al onze belangrijkste leveranciers uit om een jaarlijkse online EcoVadis-evaluatie in te vullen.
Lees meer in het duurzaamheidsrapport >>
EcoVadis is onze strategische partner voor het creëren van een transparante waardeketen in de logistiek om duurzaamheid makkelijker te maken voor onze klanten, onze leveranciers en ons eigen netwerk. Met de Platinum-rating van 2021 behoort Toyota Material Handling Europe tot de beste 1% van 85.000 leveranciers wereldwijd.
Om de twee jaar publiceren wij een duurzaamheidsrapport in overeenstemming met de GRI-normen. Die stellen ons in staat om onze impact op een vergelijkbare en betrouwbare manier te begrijpen en te rapporteren. Gedurende de wereldwijde pandemie hebben wij 50% van onze 75 GRI-doelstellingen voor boekjaar 21 gerealiseerd.