Wanneer een vraagstuk met betrekking tot het inrichten van een magazijn ruimte bij ons bekend is, wordt vanuit de afdeling Racking Solutions contact opgenomen met de klant. Dit contactmoment vindt over het algemeen telefonisch plaats en is bedoeld om nadere informatie op te halen. Wat vindt de klant belangrijk en waar dient op te worden gelet bij het opstellen van een eerste concept. Tijdens dit contactmoment wordt ook het vervolgtraject besproken.
Tijdens het eerdere contactmoment is de nodige informatie opgedaan om een gedegen eerste concept op te stellen. Het eerste concept bestaat uit een grove schets die in grote lijnen het idee van de oplossing weergeeft.
Over het algemeen vindt deze afspraak plaats op locatie bij de klant. Er wordt gekeken naar lopende processen en activiteiten, zodat deze informatie meegenomen kan worden in het vervolgtraject. Naast het zicht krijgen op de eerdergenoemde zaken, wordt deze afspraak ingepland om het concept te bespreken. Op basis van het eerste concept en de voorgaande stappen, wordt in samenspraak bepaald of het plan verder uitgewerkt wordt.
De besproken informatie en eventuele aanpassingen worden verwerkt in een gedetailleerde tekening. Daarnaast wordt een passende offerte uitgewerkt. Veiligheid in magazijnen is vrijwel onmisbaar, daarom worden in deze fase ook de veiligheidsopties meegenomen. Denk hierbij aan het gebruik van bolspiegels en stelling protectors.
De besproken informatie en eventuele aanpassingen worden verwerkt in een gedetailleerde tekening. Daarnaast wordt een passende offerte uitgewerkt. Veiligheid in magazijnen is vrijwel onmisbaar, daarom worden in deze fase ook de veiligheidsopties meegenomen. Denk hierbij aan het gebruik van bolspiegels en stelling protectors.
Tijdens deze vervolgafspraak worden de gedetailleerde tekening en offerte besproken. Voldoet alles aan de verwachtingen van de klant, of dienen er nog aanpassingen te worden gedaan?
Na akkoord van de klant, worden de uitvoerende zaken in samenspraak afgestemd. Na afstemming van de uitvoerende zaken zal een planning worden gemaakt voor de verschillende fases van het traject.
Tijdens een lopende operatie is het in de uitvoeringsfase van belang om stilstand tot een minimum te beperken, vanuit Toyota wordt er dan ook alles aan gedaan om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Meer informatie over een magazijn inrichting traject bij Toyota Material Handling? Neem dan contact op via onderstaande button.